suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

..Jangan Pisahkan..


Oh beb. my love song. i really2 like it. this song forever and ever in my heart, my life and my soul. banyak sungguh kenangan aku dengan lagu ni. lagu yang terlalu banyak sejarahnya. suka duka nya. semua ada terkandung dalam lagu ni. hanya kerana sebuah lagu.......

Aku tak sangka sangat2 yang lagu jangan pisahkan ni ada kat wall my dear aku. choorrr.. tak aku sangka dan tak aku jangka dia pun tahu lagu ni wujud. lagu ni memang mengigatkan aku tentang kisah cinta aku. dari seorang demi seorang. dari naim sampai ajieb. and now my dear aku. memang lagu ni lagu aku la. kemana2 je aku pergi, lagu ni tak pernah hilang. setiap saat lagu ni bersemadi dalam hati aku. setiap kali aku bercinta mesti ada lagu ni. memang lagu ni lagu yang sangat menarik la.

Kalau nak suruh aku huraikan satu persatu tentang lagu ni, memang boleh buat hati aku lelah la jawabnya. boleh buat aku menangis tersedu sedu kot. so sad bila dengar lagu ni. tak tahu la sedih untuk apa. samada sedih kerana betul2 sedih atau sedih kerana gembira.

Aku tak boleh lupa naim nyanyikan lagu ni kat aku masa dia call aku satu masa dulu. masa zaman cinta2 monyet dulu. kami kenal pun masa jadi pelatih khidmat negara kat kem chenderiang tapah. tempat pertama prtemuan kami. he3. tentang lagu jangan pisahkan ni, memang aku ingat sampai bila2 la. time tu aku baru start study buat sijil perdagangan kat institut teknologi perak. masa tu ITP lama kat gunung rapat. and aku menyewa bilik kat rumah tok wan (opss dah arwah dah pun). masa tu memang syahdu la beb bila dia nyanyikan lagu tu kat aku. aku memang suka orang nyanyikan lagu kat aku. hehehehe.. tapi dulu lagu jangan pisahkan version original deddy dores and mayang sari. lagi shahdu lagu nya.

Ajieb, ex aku sebelum aku bercinta dengan my dear aku sekarang. kalau nak bercerita tentang percintaan kami zaman dulu2 memang tak cukup 3 hari 3 malam. terlalu banyak suka duka aku dengan dia. macam2 dugaan aku dan dia tempuh. 5 tahun aku bercinta dengan dia. 5 tahun aku tempuh suka duka dengan dia. 5 tahun segala2nya. tapi pengakhirannya..?? emmm... adat bercinta, nasib la kan. aku accept dengan apa yang telah berlaku. bercerita tentang lagu jangan pisahkan ni, ajieb pun suka sangat dengan lagu jangan pisahkan ni. memang lagu ni tak pernah lekang jadi halwa telinga kami berdua satu ketika dulu. dia pun selalu send lirik lagu ni kat aku. untuk mengigatkan aku walau apa pun yang berlaku kita tak kan berpisah. kita akan sentiasa bersama. tapi akhirnya, kami tetap berpisah jugak. tanpa ada sebarang kata. tanpa sebarang pergaduhan dan pertelingkahan. tanpa sebarang penjelasan. dan tanpa ada pengakhiran yang munasabah. tak realistik langsung.

But now, im with my dear. hope he is the last one for my life. aku sayang dia, aku cintakan dia. sekarang hanya dia dalam hati, minda dan hidup aku. aku sangat bahagia dengan nya. yang lain hanya tinggal kenangan je bagi aku. dah takde makna dalam hidup aku. jiwa aku pun kosong untuk mereka2 tu. alkisah lagu jangan pisahkan ni. aku memang tak sangka kot yang my dear aku tahu lagu ni. memang surprise gak la bila aku tengok post kat wall facebook dia tu. ada video lagu jangan pisahkan. "oh my god this song, takkan kot" itu yang pertama terkeluar dari mulut aku. dengan jujurnya menitis sikit la airmata aku ni. ntahla lagu ni makan dalam sikit la. cam lagu keramat untuk orang bercinta pun ada. sedih dan sangat terharu. aku ni dah la jiwa nya lembut. nampak je rosak dan gila2 tapi hati macam taufu. lembut sesangat. he3. emmm..... hu3.....

Yang dah lepas biarkan ia berlalu kan. yang terbaru ni kena diteruskan. jaga, baja dan semaikannya agar tidak rosak. dan supaya ianya akan menjadi sihat sejahtera dan berkekalan untuk selama2nya. amin.




JANGAN PISAHKAN-PHYNE BALLERZ


JANGAN PISAHKAN-DEDDY DORES&MAYANG SARI



No comments: