suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

23 Jan 2011


Adakah aku patut lakukan sesuatu untuk diri dan hidup aku. tapi aku takut keputusan yang bakal aku ambil ini akan membuat aku rasa bersalah. dan mungkin akan mengecewakan diri aku sendiri. tapi aku keliru antara diri aku dan mereka semua. aku seperti tersepit. tersepit dalam diri aku sendiri. aku cuba buang perasaan yang bukan-bukan ini tapi aku tak mampu. aku masih memikirkan nya. aku masih terbayang-bayang dengan apa yang dah jadi. aku tak tahu adakah aku yang bersalah dalam hal ini.? atau aku adalah mangsa keadaan.

Aku masih tak boleh berfikir dengan betul. masih tercari-cari jawapan. jawapan yang benar-benar boleh mengubah apa yang sedang berlaku. tapi aku mengharapkan ia adalah satu perubahan yang tidak akan menjejaskan hubungan yang terjalin. aku tak nak nilai sahabat, kasih sayang semua terputus macam tu saja. setiap perhubungan yang terjalin adalah satu rahmat dari yang esa. merobohkan suatu hubungan yang ikhlas adalah satu perkara yang salah. kita menjalinkan sesuatu hubungan bukan untuk suka-suka. bukan untuk main-main. 

Kalau dalam hal ini aku terpaksa mengalah, yup aku pasti akan mengalah. mengalah demi kebaikan semua pihak. dan aku rasa ini adalah jalan yang terbaik untuk kami semua dan untuk diri aku, mungkin. aku tak nak kecewakan perasaan mereka dengan kehadiran aku. aku sangat sayang pada mereka semua. sayang sangat. adakah ini jalan terbaik untuk kita semua.? betul ke apa yang bakal aku buat ini.? 

No comments: