suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

Roomkeeping


Time to roomkeeping.. =)

Walaupun sekarang kita dalam bulan puasa tak semestinya kita tak boleh mengemas kan. Hari ini aku cuti so di hari cuti ini aku ambik keputusan nak mengemas bilik aku yang tak berapa nak kemas ni. Almaklumlah sibuk sampai takde masa nak mengemas. Habis satu bilik aku menyelongkar. Yea la kata nak mengemas kan so kena la selongkar apa yang patut and apa yang tak patut. Thats means apa yang tak patut tu kena la buang kan. Takde la menyemak dengan barang-barang yang tak perlu tu. 

Banyak jugak khazanah-khazanah yang aku tak perlukan lagi ni. Dah sah-sah ke tong sampah la jawabnya. Hi3. Tak sangka ada jugak baju-baju dan barang-barang yang aku penah beli tapi tak pakai lagi. Inilah salah satu masalah aku. Suka beli barang tapi tak suka nak pakai. Membazir kan aku ni. Bukan apa masa dok window shopping ternampak barang yang cun so belilah. Tapi bila dah sampai rumah rasa macam tak cantik pulak. So jawabnya tersadai la dalam almari jawabnya. Jumpa balik pun bila masa nak mengemas kalau tak sampai la lupa ada barang yang tak pakai lagi. Hihihi..

Tapi bukan itu je yang aku jumpa tapi barang-barang kenangan lama pun still ada tersembunyi dalam bilik aku ni. Setahu aku ada antara collection tu aku dah penah buang. Tak sangka ada lagi tersimpan. Kenapa la aku jumpa barang tu balik.? Salah aku jugak kenapa aku tak buang semua sekali kan. Emmm. Mula dah mengimbau kenangan lama........

Arghhh dah-dah stop imbau mengimbau terimbau. Penat dah mengemas ni so time to rest jap before tolong my mom masak untuk berbuka puasa. Kalau you all nak tau antara barang-barang kenangan lama tu tunggu the next entry okey. Daaaaaaa.................

No comments: