suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

SAYANG

Girl : Hello WJM..

Boy : Hello.. Hai sayang..

Girl : Ha? Sayang? Siapa ni.?

Boy : Ala you ni takkan tak kenal kot. 

Girl : Tak kenal pun. Siapa.?

Boy : Alaaa... Tak cam ke.? Kan kita selalu jumpa. Dalam seminggu mesti kita jumpa tiga empat kali. Nampak sangat awak tak kisahkan saya yea sayang. Sampai hati sayang tau. Kesian saya.

(Ketawa pelahan yang agak mengada-ngada kedengaran dari boy itu.)

Girl : Ha.? Ya allah siapa la pulak ni. Jangan la main-main kang ada jugak yang batal puasa ni. Cepat cakap sebelum telefon kena hempas. Orang dah la banyak kerja nak buat ni. Pening tau tak.

Boy : Ish ish ish. Dengan saya pun pening ke.? Okey kalau nak tahu siapa, tunggu jap lagi saya sampai office awak. Saya bawakan hadiah untuk awak sayang supaya tak pening-pening.

Girl : Emmm.. Eeeeeeee.. Banyak la awak nya sayang. Hadiah la sangat. Suka hati la. Dah-dah orang banyak kerja nak kena buat ni. Kang tak siap kena marah dengan bos pulak. Bye......

Telefon office yang tak bersalah aku hempas. Dah la aku banyak kerja dan nak kena siapkan sebelum pukul 03:30pm ni. Ni ada pulak nak main-main. Kang tak pasai-pasai kena bambu dengan bos

02:45pm. Sejam dah berlalu. Tinggal 45minit lagi je aku kena submit quotation and paper work kat customer. Tinggal nak print out and binding je ni. Nasib baik la factory customer dekat je dengan my office so sempat la nak suruh supervisor gi hantarkan.

03:30pm.. Siap jugak kerja yang dipinta untuk dilakukan itu. Tenang jiwa sanubari. He3. So dah boleh online and update apa yang patut. =)

Tok tok tok tok... Pintu office diketuk.

(Aku menoleh dan dengan senyuman)

Girl : Masuk..
  


Bersambung.......... =)

No comments: