suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

14feb2011


Sekarang aku dah jarang update blog aku ni. tak tahu dah nak kongsi macam mana dengan you all semua. aku ada banyak sangat cerita nak dikongsikan kat sini cuma aku tak tahu patut atau tak aku share kat sini. aku terpaksa berfikir dulu sebelum berkongsi. betul kat blog ni la kita nak luahkan hati perasaan kita. tapi kalau kita salah berkongsi mungkin akan menyakitkan hati orang yang membacanya. aku perlu jaga hati orang lain.

Dua tiga minggu ni aku sangat sunyi dan sangat sedih dengan sikap segelintir orang disekeliling aku. aku sayang dia aku sayang mereka tapi sayangkah mereka pada aku.? kalau mereka sayangkan aku takkan mereka sanggup biarkan aku macam ni. membiarkan aku seorang diri. oh tidak... aku tahu mereka memerlukan masa dan ruang jadi aku berikan mereka apa yang mereka mahukan. tapi pada hakikatnya hati aku sedih. aku tak tahu apa lagi yang perlu aku katakan, apa lagi yang perlu aku lakukan. aku binggung dengan apa yang berlaku. aku tak tahu apa yang perlu aku lakukan sekarang ni. adakah dengan mendiamkan diri begini segala masalah akan selesai.? cara terbaik untuk melarikan diri daripada masalah ialah dengan menyelesaikannya. 

Mungkin kehadiran aku dalam hidup mereka tidak disegani. mungkin aku tak diperlukan. takpe la mungkin ini salah satu dugaan yang tuhan ingin berikan pada aku untuk menguji ketabahan hati seorang insan. yup aku terima semua ini dengan cuba untuk menjadi tabah walaupun aku tahu aku tak sekuat yang dianggap. 

Sekarang aku akan cuba membiarkan apa yang berlaku ini terus berlaku. selagi aku mampu bertahan aku akan bertahan. dan jika sampai satu masa aku terpaksa mengalah, aku akan mengalah. itu mungkin jalan terbaik untuk aku. dan jika itu boleh memberi kebahagiaan pada mereka yang aku sayangi, aku akan lakukan. aku takkan biarkan orang yang aku sayang tak dapat apa yang boleh membahagiakannya. aku akan senang dan gembira bila orang yang aku sayang itu hidup bahagia...




No comments: