suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

"Kita jadi yang terbaik dan buat yang terbaik"

Semua orang merasa untuk bercinta, mencinta dan dicintai sesama insan antara seorang lelaki dan seorang perempuan kan. Samada sebelum berkahwin atau pun selepas berkahwin. Takkan dah kahwin tak ada cintan cintun pulak kan. I percaya perasaan itu ada dalam diri setiap manusia. Mungkin cara yang membezakannya.

Seronok hidup bersama dengan orang yang kita suka, sayang dan cinta ni. Tapi mungkin bagi sesetengan dari kita hanya sempat bercinta tapi tak sempat nak hidup bersama. I means that jodoh di tangan Tuhan yang Esa. Bercinta belum tentu memiliki bukan.?

Tapi kalau ditakdirkan suatu hari terpisah, tutuplah fail itu dan jangan bukak-bukak lagi. 

Biarlah bekas kita itu hidup dengan cara dia sendiri. Dia tahu apa yang dia ingin dan buat untuk diri dia. Kita tak perlu nak ambik kisah and tak payah dah nak ambik tahu hal dia. 

Tak payah lah nak hantar SMS,Email bagai, nak tanya khabar konon. Tak payah sibuk-sibuk hantar masej apa khabar, sihat kea pa ke semua. Apa perlunya awak ambik tahu.? Dia dah jadi hak milik orang lain kot, tahu la orang tu macam mana nak jaga dia.

Awak dah buang dia, tak payah sibuk lagi. Nak jaga silaturahhim apanya. Ramai lagi orang yang awak boleh jaga silaturahim tu. Emak, ayah, kawan-kawan, sedara mara, jiran tetangga, rakan kerja, jiran rumah lama semua ada untuk awak jaga silaturahim. 

Yang nak sibuk-sibuk jaga tepi kain BEKAS awak tu apa ke halnya.? Takde kerja ke apa.?

Haaa.. Ini mesti ada niat tersembunyi. Ni tak lain tak bukan ni mesti tengah menyesal kan. Ish Ish Ish..


No comments: