suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

Berus Bulu Khinzir??

Macam mana kita nak mengenal berus-berus yang mengunakan bulu khinzir.?

Yea la sekarang kan dah banyak kes berus-berus yang diperbuat dari bulu khinzir kan. So dalam selidik punya selidik adalah sorang hamba Allah ni yang berkongsi pendapat. I kongsi semula dengan you all semua okey.

Ada beberapa ciri-ciri bulu khinzir yang boleh kita tengok antaranya ialah bulu khinzir ni susah nak gugur, tertanggal atau pun jatuh. Thats mean ianya susah nak lerai dari pemegangnya.

Dan ciri yang paling ketara dan senang nak tengok ialah bulu khinzir ni bercabang pada hujungnya. Kiranya macam rambut bercabang tu. Bulu khinzir ni dipanggil dalam Bahasa Inggeris adalah Hot Bristles, Boar Bristles dan Pig Bristles.



Cuba tengok pada nombor 10 tu, itulah bulu khinzir. Bulu khinzir dipanggil “Bristles” kerana bentuknya yang keras dan kasar. Tambahan hujung bulu khinzir ini mempunyai sifat unik iaitu hujungnya akan bercabang(Split Ends)




Berus bulu binatang lain seperti bulu kambing atau biri-biri tidak mempunyai hujung yang bercabang seperti bulu khinzir. Ia mempunyai hujung yang tajam dan halus.

So sekarang you all dah tau kan serba sedikit mengenai bulu khinzir ni kan. Nanti bila nak beli berus yang berbulu-bulu tu hati-hati okey. Jangan main beli je tau. 



No comments: