suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

Pengorbanan Yang Sia-Sia


HOTFM AMKREW

On the way ke tempat kerja aku dok melayan Hot Fm Am Krew. Best jugak segment dorang pagi ni. Berkisarkan tentang PENGORBANAN. Pengorbanan yang  pernah dibuat before ni. Sebut senang tapi nak lakukan satu pengorbanan memang susah kot kan. Majority yang aku dapat dengar kebanyakkan yang membuat pengorbanan adalah WANITA. Wanita berkorban untuk insan yang bernama LELAKI. Perghhhhh, memang kejam jugak LELAKI ni kan. Membiarkan WANITA tanpa belas kasihan setelah WANITA itu melakukan pengorbanan besar pada mereka. Pengorbanan yang aku rasa tak patut bagi segelintir insan yang tak mengerti apa itu pengorbanan. Tapi tak semua LELAKI macam itu dan tak semua LELAKI sama kan.

Kesian jugak aku dengar satu tu. Dorang satu family dok luar negara sebab wife kena kerja sana. Husbandnya pulak contractor yang on off masa kat Malaysia. Thats mean kerja yang tak tetap, yang kejap ada kerja kejap takde. Lebih kurang macam tu la. He3.. Masa dok oversea husband tak kerja so wife tanggung segalanya untuk makan pakai dan siap bagi duit every month lagi kat husband dia tu. Bukan itu je siap tanggung husband untuk pergi melancong ke Paris la, Dubai la. Kalau pergi melancong guna own money takpe lah jugak, ini tak, semua wife tanggung. Lepas tu holiday sorang-sorang pulak tu without wife and anak-anak dia. Memang enjoy la kan. Bila dah balik Malaysia pun perangai tetap tak berubah. Si wife jugak yang jadi sasaran. Nak holiday ke Bandung pun minta isteri tanggung. Si wife pun kesian sebab husbandnya yang merangkap househusband tu duduk rumah je and boring tak kerja. Dah tu holiday tak bawa anak binipulak tu. Memang tak patut. Tapi lastly si husband ni tinggalkan wife dia yang dah banyak berkorban tu untuk perempuan lain. Memang husband dia teruk. Tak pandai nak hargai wife dia yang sanggup berkorban demi dia.

Aku yang dongar citor wanita tu pulak jadi marah. Padahal aku takde kaitan pun dengan hidup wanita tu. =) Bukan apa aku selaku seorang wanita tersentuh dengan apa yang dah seorang LELAKI lakukan pada seorang insan WANITA yang telah melakukan PENGORBANAN. Seperti melakukan PENGORBANAN YANG SIA-SIA......

No comments: