suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

Orang Ipoh Yang Bakal Tersesat

Salam you all.

Hari tu my lil brother yang montel itu kena menghadiri motivasi anjuran Sekolah Agama Rakyat dia. Motivasi di Pusat Pendidikan Al-Barakah kat Kampung Manjoi. Jenuh my family fikir mana la tempatnya. 


Pusat Pendidikan Al-Barakah
Lot 61380 Jalan Pemimpin, Kampung Manjoi, 30020 Ipoh Perak


Almaklumlah kami ni memang kurang fasih dengan kawasan Kampung Manjoi tu. Boleh sesat we all kalau masuk situ. Kalau setakat Pejabat Tanah and rumah sedara tu tau la. Ni Pusat Pendidikan Al-Barakah yang sememangnya tak pernah terlalu, terpandang, terjalan dan tersinggah pun. Teruknya.. Ish ish ish..

Jenuh pikir finally kita gunakanlah teknologi terkini lagi berkesan yang itu GPS (Global Positioning System). Hi3. Malu je orang dengar kalau orang Ipoh guna GPS nak cari tempat yang ada dalam area Ipoh jugak. Biar la apa orang nak kata kan, daripada sesat dan boleh melambatkan my brother lebih baik guna kaedah yang lain. Tak gitu you all.



Dan sememangnya dengan sekelip mata GPS menunjukkan arah yang sepatutnya dan sangat la senang sekali. Itu lah gunanya teknologi kan. So pengajarannya, lu pikir la sendiri. =)






No comments: