suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

Hati Mula Berkata


Hati manusia tak siapa boleh menduga. Sometimes aku pun tak pasti dan tak dapat nak menduga apa yang aku rasa dalam hati ni.. Mulut sebut lain hati pulak rasa lain.. Macam mana tu yea..? Pelik jugak bila difikirkan.. Normal ke entah aku pun tak tau.. :)... Bab2 hati ni susah nak cakap dan nak explain pun susah kot..


Aku marah kat dia, sakit hati dengan dia, bengang dengan dia dan aku kecewa sangat la dengan dia... Cara dia tu menambahkan kesakitan dalam hati aku ni........ Nak kata tak pandai, mak bapak dah bagi sekolah.. Siap further study lg kot.. Tak kan lah tak boleh nak fikir mana baik dan mana yang buruk kan.....

Marah aku pada dia memang aku sendiri tak dapat nak jangka... Susah aku nak terima dengan apa yang dia dah buat.. Dan aku memang tak dapat nak maafkan dia.. Tak mampu nak beri kemaafan pada dia... Sorry sangat2..

"Sedangkan nabi pun maafkan umat nya apatah lagi kita manusia yang kerdil ni, tak kan la tak boleh nak maafkan kesalahan orang lain kan".. Itu lah ungkapan yang aku penah dengar dari cakap-cakap orang kat luar ni... Tapi aku bukan nya nabi.. Aku hanya manusia biasa yang punya hati dan perasaan.. Aku insan biasa jer..... Aku cuma jadi diri aku sendiri......
 Aku buat apa yang aku boleh buat dan apa yang aku boleh terima untuk hidup aku.. 

That all.. Biarla apa orang nak kata.. Hanya aku yang tahu apa yang terjadi.. 
Aku yang tempuh ikut suka aku la apa aku nak buat kan.. kan.. kan..



No comments: