suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

Dr.Ezani Juara MasterChef Pertama Malaysia

40 Peserta Masterchef Malaysia Pertama


Berakhirlah sudah episode untuk program MasterChef Malaysia yang pertama. Dan seperti jangkaan my family memang rezeki telah berpihak kepada Doktor Gigi iaitu Doktor Ezani.




Dalam sajian untuk santapan terakhir MasterChef Malaysia peserta final Ezani and Wahidan perlu masak untuk 40 orang. Wow ramai tu. Semestinya rumitkan kalau nak masak sorang-sorang untuk 40 orang jemputan. Tapi surprise nya mereka dapat bantuan daripada bekas peserta MasterChef yang telah tersingkir sebelum ni.


Tapi bukan semua yang terpilih untuk membantu dua peserta akhir ni tau. Hanya 10 peserta saja dan setiap sorang dapat bantuan 5 bekas peserta. Kalau kesemua dok menolong dalam kitchen conpom huru hara dapur tu kan. He3..


Ezani telah memilih Bryan, Felix, Ary Malik, Emelda dan Azilah sebagai pembantu dia. Manakala Wahidan telah memilih Amitha, Danial, Shahriah, Deena dan juga Zamir (Peserta kesukaan kami sekeluarga, so sweettttt.. He3) 




Setelah berusaha, berusaha dan berusaha dalam menyediakan santapan terakhir untuk 40 jemputan dalam MasterChef Pertama Malaysia ini, finally Ezani telah dinobatkan sebagai Juara Pertama dengan peratusan jarak markah 7% daripada Wahidan.





Tahniah kepada semua peserta MasterChef dan Tahniah kepada Ezani selaku Pemenang Utama... Good Luck All.... =)


No comments: