suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

Inilah Cinta


"Kita orang perempuan ni kena kahwin dengan lelaki yang benar-benar sayangkan kita. Bukan kahwin dengan lelaki yang kita sayang sangat-sangat" - Nora Elena..

Ayat yang selalu kita dengar dari percakapan orang-orang di luar sana. Sangat biasa didengar. Tapi kenapa masih ada lagi segelintir wanita yang kahwin dengan lelaki yang sangat disayanginya.? Tapi adakah lelaki itu juga sayangkannya sepertimana dia sayangkan lelaki itu.? Itu persoalannya.

Penat-penat bercinta bagai nak rak dengan lelaki yang disayangi, tup-tup hubungan percintaan itu tak sampai ke mana pun. Hanya diseparuh jalan. Mesti kecewakan dengan apa yang sudah dilalui bersama-sama setelah sekian lama bersama. Suka duka yang dilalui hanya seperti sia-sia. 

Kita selalu fikirkan yang hubungan percintaan itu akan membawa kita terus hidup bersama-sama dengan orang yang kita sayangi itu tapi sebenarnya hubungan percintaan itu bukanlah satu tiket yang menjamin kita untuk hidup bersama orang yang kita sayangi itu. Tapi sebenarnya semua itu hanyalah satu perkara untuk kita mematangkan diri dalam menjalinkan satu hubungan. 

Jangan terlalu taksub dengan cinta yang hanya bersandarkan pada nafsu semata-mata. Itu hanya akan memakan diri kita sendiri. Bercintalah dengan hati yang jujur dan ikhlas. Hubungan yang ikhlas itu akan membawa terus ke arah kehidupan bersama yang lebih baik, insyaallah....

"Tuhan akan berikan kita lelaki yang salah sebelum kita menemui lelaki yang sebenarnya untuk diri kita"


No comments: