suara kehidupanku memang tidak akan mampu menjangk

Pages

Bergaduh Ke Mengalah Yang Best.?

Hai you all.

I nak tanya you all about sikap mengalah ni. You all ni jenis suka mengalah ke atau tak.? Kalau i, i pun tak tahu. Tapi secara majoriti memang i jenis yang suka mengalah dah after that memang i akan mendiamkan diri. If kita sentiasa nak menegakkan benang yang basah (tak tahu nak mengalah) maybe kita akan bergaduh kan.

Sikap mengalah ni ikutkan memang baik apabila berlakunya konflik. Yea la kalau dua dua pihak tu dok berkonflik or bergaduh manja manja, mesti takkan habis kan.? Masing masing nak pertahankan hak dan masing masing nak tunjukkan kebenaran walaupun eidak la benar mana pun.

Erghhh memang tak best gaduh gaduh ni. Melemahkan sifat silaturahim je.

Tetapi mengalah tu tak bermakna kita setuju dengan apa yang berlaku. Tetapi sekiranya kita tahu yang kita tidak mempunyai kuasa dan kekuatan untuk mengubah sesuatu, bertegang urat dan bertengkar hanya akan membawa kemudaratan. Dan yang pasti ia akan menambah lagi masalah yang ada.


Masalah yang ada pun tak settle, ada hati pulak nak tambah masalah lain. Memang berjiwa kental betul la. Hi3. 

So sebaik baik nya kita berfikir dulu sebelum melakukan sesuatu dan fikir dahulu sebelum berkata kata. Terlajak perahu boleh di undur tapi terlajak kata........... 
You all sendiri tahu akibatnya kan. 

No comments: